brugtmarkedsplads.dk
Velkommen, Gæst
  • Tilmelding
  • Log ind
  • Ønskeliste
Tilmelding Log ind
  • Alle kategorier
  • Camping
  • Biltilbehør
  • Boliger
  • Have og byg
  • Til boligen
  • Til børn
  • Tøj og mode
  • Sport og fritid
  • Både
  • Cykler
  • Hobby
  • Computer og spillekonsoller
  • Mobil og telefoni
  • Dyr
  • Billede og lyd
  • Musikinstrumenter
  • Motorcykler og tilbehør
  • Scootere og knallerter
  • Diverse
  • Erhverv
  • Job
  • Ferie
  • Billetter
  • Bøger og blade
Vælg Kategori
Plaats advertentie
brugtmarkedsplads.dk
  • Velkommen, Gæst
  • Hjem
  • Køb
  • Sælg
  • Ønskeliste
  • Tilmelding / Log ind
  1. Hjem
  2. Billede og lyd
  3. Hi-fi og tilbehør
  4. Forstærkere, hi-fi
ID: 13672
Notering ID: #76398 er blevet tilføjet til din ønskeliste.

Receiver, Marantz

€3.500,00

Ingen tilbud er offentliggjort.
Ønskeliste
Rapport
  • Sælger

Sælgerinformation

Carl S.
-
Kontakt sælger
Sælgers andre varer
  • Beskrivelse
Beskrivelse

Receiver, Marantz

2238B, 2x38 watt i 8 ohm, japansk produceret 1977
2x62watt RMS i 8 ohm, belastningstestet begge kanaler drevet samtidigt.

Serviceret og gennemtestet, herunder kalibrering af Bias, DC offset mm

Elektrolyt kondensatorer i strømforsyningen er testet for korrekt lav ESR (Equivalent Series Resistance.

Samtlige potentiometre, omskiftere og stik renset/smurt.

De 7 gløde lamper bag skala og metre er udskiftet til LED varm hvid så farven er den samme som de gamle glødelamper.

Glødelamper i ældre amps brænder hurtigt ud og bør altid udskiftes til LED i samme farve, som holder evigt.

Har fået nyt Omron Audio højttalerrelæ.

Har stadigvæk de originale Marantz udgangstransistorer monteret.

Omkoblet fra 220V til 240V for længere levetid.

Forplade, knapper, svøb mv har været afmonteret og vasket rene.

Alle billeder viser min Marantz.

Henvendelse ring/SMS 61518137, ingen bytte.

Se også mine andre annoncer med hi-fi.

HVORFOR SKIFTE UDGANGSRELÆERNE PÅ ÆLDRE FORSTÆRKERE SOM F.EKS. SANSUI, LUXMAN, NIKKO, DENON, SONY, PIONEER, MARANTZ, TECHNICS, NAD M.FL.

HVIS FORSTÆRKEREN HAR +25-30 ÅR PÅ BAGEN ER RELÆERNE FÆRDIGE, LÆNGERE ER DEN IKKE!

Udgangsrelæerne er en vital komponent, det er sidste (elektromekaniske) led som musikken passerer igennem.
Kontakterne i relæer vil med tiden blive oxyderet/slidte efter tusindvis af tilslutninger.
En simpel målemetode er at give forstærkeren et 1kHz sinus tone fra en funktionsgenerator, en “dummy load” på udgangen samt et oscilloscop.
Ved slidte/snavsede relæer kan man på oscilloscopet se en “sitren” af signalet.
Ved meget dårlige relæer vil kontakt modstanden være meget over få milliohm som bl.a. ødelægger forstærkerens dæmpningsfaktor.

Der kan heller ikke laves en belastningstest hvis relæerne er slidte med stor kontaktmodstand, de vil simpelthen brænde varme og gå helt i stykker.

Lyttemæssigt vil et dårligt relæ ødelægge forstærkerens performance, herunder basgengivelse, nuancering, dybde/bredde perspektiv.


  • Contact Us
  • FAQ
  • Terms & Conditions
  • Privacy Policy